Comunicació

El 2014 el periòdic mensual del Parc, El·lipse, ha superat les 80 edicions. El·lipse va dirigit als residents del PRBB i al públic en general. A més de les notícies científiques, també hi ha notícies més generals, entrevistes i reportatges. El comitè editorial està format pels caps de comunicació dels centres del Parc.

Es distribueixen 2.500 exemplars de cadascuna de les deu edicions impreses cada any entre els residents (1.400), els representants i empleats públics i privats del sector (637), així com al públic en general a través d’hospitals, escoles, biblioteques i visites al parc (500). En l’últim any les subscripcions online s’han duplicat (de 153 fins a 324 subscriptors). El·lipse també es comparteix digitalment a través de xarxes socials (Twitter, Facebook i Linkedin), amb prop de 6.000 seguidors totals.

Les xarxes socials juguen un paper clau en la difusió de les activitats i notícies científiques del PRBB. Facebook i Twitter en són els canals principals. Els tuits van arribar a una mitjana de més de 2.000 impressions per dia, i generen unes 90 interaccions setmanals (10 clics, retuits 5, 4 favorits). Una mitjana de 138 tuits va generar 131 RT de mitjana per mes, que podria arribar a 174.000 usuaris.

El 2014 el PRBB ha tingut més d’una vintena d’impactes positius en els mitjans de comunicació, resultat de dotze activitats específiques. La informació detallada es pot trobar a l’annex.

El més destacat ha estat un reportatge de sis pàgines sobre la recerca al PRBB en el Informe Anual de l’empresa SEAT. És una publicació distribuïda per tot el món (76 països) en castellà i anglès per a concessionaris, proveïdors, clients i els empleats de SEAT. L’informe, de gairebé 200 pàgines, conté una secció de “Històries i Entrevistes” amb un article (p. 64-69) sobre “la passió per la perfecció” protagonitzat pel PRBB i la ciutat francesa Grasse, el bressol del perfum, i és fruit d’una entrevista a Jordi Camí i d’una visita al parc. El PRBB comparteix aquesta secció mixta amb reportatges sobre la selecció nacional de bàsquet o els cuiners Juan Mari i Elena Arzak, entre d’altres. A més hi ha dos reportatges sobre el PRBB al programa de televisió “4Tech” a BBC Arabic amb 33 milions d’espectadors; la cobertura dels mitjans impresos, ràdio i televisió de la visita del president de l’Equador, Rafael Correa, al PRBB; i un reportatge extens a la revista Muy Interesante amb títol “La dura vida de las cobayas”, amb participació del director del estabulari del PRBB.

Descarrega: PRBB Impacte mediàtic 2014 (PDF)

Durant el 2013 el PRBB ha rebut 30 delegacions nacionals i internacionals amb un total de 528 participants. Destaquem algunes de les visites: el president de l’Equador acompanyat d’una important delegació del seu govern, representants de fons d’inversió de Qatar i San Francisco, la comissió de tecnologia i recerca del parlament de Rin del Nord-Westfàlia, un grup de 20 dones executives d’Espanya PROMOCIONA, representants d’un parc tecnològic al Kazakhstan i la més nombrosa, 120 membres del sindicat de bioquímics i tècnics de laboratori d’Israel.

 

Anuncis

About PRBB Communications

We lead biomedical translational research in Southern Europe